Co wspomaga trawienie? Naturalne składniki na zaparcia.

1. Czerwona herbata – Pomaga w trawieniu, stymuluje pracę wątroby. Jej spożycie pozwala obniżyć poziom alkoholu w krwi (o 0,45 promila w ciągu dwóch godzin).  Przywraca też utraconą jasność umysłu. Filiżanka czerwonej herbaty poprawia też samopoczucie. wspomaga ona pracę wątroby, obniża poziom cholesterolu, oczyszcza organizm, pobudza procesy trawienne, wzmacnia organizm.

2. Siemię lniane to malutkie nasionka lnu, dostępne w sklepach zielarskich i aptekach. Wywar z siemienia łagodzi dolegliwości żołądkowe i likwiduje problemy z zaparciami.

3. rodzynki – zawierają dużą ilość błonnika, co pomaga przy zaparciach (oprócz tego są bogate w żelazo, potas, cynk, magnez oraz wapń). Namocz rodzynki w szklance z wodą przez noc (zalej je wrzątkiem), a rano zjedz rodzynki na czczo oraz wypij wodę po rodzynkach. Pomocne może być także przegryzanie suszonych rodzynek w ciągu dnia, zamiast innych przekąsek, lub jogurt naturalny z rodzynkami jako drugie śniadanie.

4.Jabłka – surowe lub gotowane, zjedzone razem z kompotem, który powstał przy ich gotowaniu. Możesz je jeść na wieczór lub jako drugie śniadanie (np. pyszna i zdrowa jest surówka z tartej marchewki i jabłka z dodatkiem kropli oliwy). Dwa jabłka na dzień powinny wystarczyć do wywołania wypróżnienia.

5. Wygazowana coca-cola – wypicie napoju gazowanego  w przypadku dolegliwości trawiennych przynosi ulgę. W przypadku ostrych bólów brzucha, niestrawności oraz ostrej biegunki- nawet lekarze zalecają czasami wypicie coli. Pamiętajmy tylko aby napój ten był wygazowany, czyli pozbawiony dwutlenku węgla lub jak kto woli bąbelków- ponieważ mogą one drażnić ściany przewodu pokarmowego.

6.Kiszona kapusta – W domowym leczeniu przewlekłych zaparć pomocne są kiszonki, szczególnie kiszona kapusta, która zawiera duże ilości błonnika. Swój smak zawdzięczająca fermentacji, w której biorą udział żywe kultury bakterii. W naszym organizmie poprawiają one trawienie i dostarczają witamin z grupy B. Kiedy myślimy o oczyszczeniu, skorzystajmy również kuracji sokiem z kiszonej kapusty. Warto wypijać szklankę napoju raz dziennie na czczo.

7.Buraki – Warto je jeść, gdy czujemy bóle brzucha, wzdęcia, uczucie pełności, dokuczliwe skurcze jelit, nudności oraz zaparcia. Buraki mają działanie lecznicze w otyłości, przy zaparciach stolca i chorobach nerek. Są bogate w ułatwiający trawienie błonnik. Niektórzy zalecają specjalną miksturę, która ma działać cuda w przewodzie pokarmowym. Oto przepis: buraka trzemy na drobnej tarce i dodajemy do niego łyżeczkę mielonego kminku, łyżeczkę oleju oraz szczyptę soli. Całość mieszamy ze sobą i jemy na czczo. Po kilku dniach zaparcia mijają.

8.Truskawki – Truskawki są źródłem bromeliny – enzymu, który ułatwia trawienie. Poleca się je nawet osobom, które mają kłopoty z trawieniem białek lub powinny obniżyć wagę ciała. Obfitują w błonnik pokarmowy – niezbędny składnik zdrowej diety, który reguluje właściwą pracę przewodu pokarmowego oraz ułatwia wydalanie toksyn. Mają lekkie właściwości przeczyszczające i moczopędne, a poprzez spalanie tłuszczów owoce te posiadają również odtruwają i oczyszczają.

9.Pij dużo płynów – Gdy nie możemy się wypróżnić, niezbędne jest picie dużych ilości niegazowanej wody – nawet 2 litrów dziennie. Płyny nawadniają pokarm podczas jego wędrówki wzdłuż przewodu pokarmowego. Jeśli pokarm w jelicie ma odpowiednią wilgotność, organizm bez problemu radzi sobie z jego transportem i ostatecznie z wydalaniem.

10.Kiwi – Jeśli ktoś ma problemy z zaparciami to polecam kiwi. jest super na
te dolegliwości. miałam problemy z wypróżnianiem się już nawet leki
nie pomagały. z problemami raz na 6 dni chodziłam do wc. a teraz
chodzę codziennie.- pisze z doświadczenia

11. Miód – zawiera mnóstwo fruktozy, naturalnego cukru, którego organizm człowieka nie może rozbić. Kiedy dociera do jelit, fruktoza zasysa wodę i tym samym zmiękcza stolec. Stąd miód jest naturalnym środkiem przeczyszczającym.

12. NA CZCZO WODA ZE ŚWIEŻĄ CYTRYNĄ. “Jedna szklanka albo nawet dwie rano i kilka w ciągu dnia. Jest kwaśne, ale działa!”

Ten wpis został opublikowany w kategorii zdrowie i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Co wspomaga trawienie? Naturalne składniki na zaparcia.

  1. ~Obżarciuch pisze:

    bardzo ciekawy artykuł :)
    zatem polecam kapuśniak z kiszonej kapusty :)
    http://oobzarciuch.blogspot.com/2013/08/kapusniaczek.html

    pozdrawiam!

  2. ~Na zdrowie pisze:

    Na zaparcia dobrzedziała kawa. Wypita na czczo daje szybki efekt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>